Publicité

Chercher heures d'ouverture

C

Vacances de cette année

Allereerste G-star Women store opent in Gent

Publicité

Na groot succes bij de G-star women store in Amsterdam opende de Belgische variant woensdag zijn deuren in Gent. Wij voerden ter gelegenheid een kort gesprek met ontwerpster Rebekka Bach.

Deze winkel is nog maar de tweede G-star women store wereldwijd. Waarom koos u precies Gent als tweede stad om een shop als deze te openen?

Gent werd de tweede keuze omdat het gevoel hier helemaal juist zat. Het klikte. Het pand en de locatie zijn hier schitterend, net wat we zochten. We zijn ook een Nederlands bedrijf, Amsterdam was een logische eerste keuze, een Belgische stad de tweede. Bovendien zijn we van plan binnenkort nog meerdere women stores te openen in internationale steden zoals Parijs. Het is immers zo dat vele vrouwen nog geen weet hebben van de G-star womencollectie, al is daar de laatste vier jaar wel stilaan wat verandering in gekomen. Toch komt er nog regelmatig iemand me vragen vanwaar ik die bepaalde jeansbroek heb en dan kijken ze steeds verbaasd op als ik zeg dat die uit de G-starcollectie komt. ‘Verkopen ze daar niet alleen mannenkleren dan?’ Maar ik mag niet klagen, de opening van onze eerste winkel in Amsterdam was een gigantisch succes. Zelfs voor de officiële opening werden er al immens veel producten verkocht. De verkoopcijfers doen het heel goed.

In wat verschilt de vrouwencollectie van de mannencollectie? Worden er andere accenten gelegd?

“De vrouwencollectie draagt een minder rauwe look met zich mee. Ik heb zoveel mogelijk proberen te beantwoorden aan dat constante vrouwelijke oog voor detail. Van een goed zittende stofkeuze tot de precieze plaats van zakken en knopen, ik ben niet tevreden voor alles er perfect uitziet. Onze nieuwe skinny jeans bijvoorbeeld is gemaakt van een elastische stof die nooit zijn vorm verliest en je figuur voor 95% corrigeert.”

Wordt die vrouwelijke look ook doorgetrokken naar het interieur van de winkel? 

“Jawel, hier heerst een zachte sfeer, op en top aangepast aan de wensen van de shoppende vrouw. Minder felle spots, tapijt als vloerbekleding voor een aangenaam gevoel aan de voeten , ellenlange gordijnen die de grond reiken in het pashokje zodat men geniet van volledige privacy... En aan de kapstok hangt een badjas zodat men tijdens het passen ongegeneerd de winkel weer in kan lopen om een kledingstuk te wisselen zonder zich daarvoor te hoeven omkleden. Alles in de winkel is ook tastbaar, dichtbij en het personeel is erop getraind de klanten zo goed mogelijk verder te helpen. Het is namelijk zo dat een vrouw ongeveer acht jeans per keer past voor ze er werkelijk één koopt en daar is dan ook rekening mee gehouden.”

Bron : Knack